Home Business Huawei files lawsuit against US government over product ban

Huawei files lawsuit against US government over product ban

241
0
SHARE

Huawei, one of the world’s largest telecommunications equipment and services providers sues US government for banning product.

Huawei has filed a lawsuit against the US government over a ban that restricts federal agencies from using its products.

Photo credit: cnn

It said the US failed to provide evidence to support the ban, and the firm also rejected claims it had links to the Chinese government.

The US has restricted the use of Huawei products over national security concerns.

It has also been lobbying allies to shun the Chinese telecoms firm.

Huawei is one of the world’s largest telecommunications equipment and services providers.

The lawsuit is part of a wider push by the company in recent months to challenge claims its products pose security risks.

Also Read:  Glo Patners With Huawei: Rewards 150 First Class students, 30 Tertiary Institutions

“The US Congress has repeatedly failed to produce any evidence to support its restrictions on Huawei products. We are compelled to take this legal action as a proper and last resort,” Huawei Rotating Chairman Guo Ping said in a statement.

“This ban not only is unlawful, but also restricts Huawei from engaging in fair competition, ultimately harming US consumers.”

Speaking at a press conference in Shenzhen, Mr Ping also accused the US government of misleading the public about Huawei and of hacking its servers.

Huawei lawsuit content

Huawei is challenging the constitutionality of Section 889 of the National Defense Authorisation Act. The complaint has been filed in a US federal court in Texas.

Also Read:  Meng Wanzhou, Huawei CFO Sues Canadian Authories Over Arrest

Several governments around the world, including Australia and New Zealand, have blocked telecoms companies from using Huawei gear in next-generation 5G mobile networks, citing security concerns.

Huawei also rejected claims it had any links to the state, saying in a statement the firm was “not owned, controlled, or influenced” by the Chinese government.